„W krÄ™gu rycerskich obyczajów”
Dodane przez admin dnia Kwietnia 25 2013 20:46:02
Egzamin gimnazjalny za trzecioklasistami. Jednym z tekstów źródÅ‚owych byÅ‚ na egzaminie z jÄ™zyka polskiego fragment „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Z twórczoÅ›ciÄ… naszego Noblisty gimnazjaliÅ›ci zetknÄ™li siÄ™ po raz pierwszy, kiedy zaczynali naukÄ™ w szkole. Po omówieniu lektury „Krzyżacy” przenieÅ›li siÄ™ na lekcjach jÄ™zyka polskiego w czasy Å›redniowiecza, aby sprawdzić jak czuÅ‚a siÄ™ Danusia, nakrywajÄ…c gÅ‚owÄ™ Zbyszka nałęczkÄ…, czy Jurand, kiedy zostaÅ‚ pojmany i okaleczony przez Krzyżaków.
Zadaniem uczniów było odegranie scenki ukazującej jeden z obyczajów rycerskich, napisanie scenariusza oraz wykonanie kostiumów. Jury, składające się z wybranych członków każdej z klas, według ustalonych wcześniej kryteriów oceniało występy kolegów.
Rozszerzona zawarto¶æ newsa
Egzamin gimnazjalny za trzecioklasistami. Jednym z tekstów źródÅ‚owych byÅ‚ na egzaminie z jÄ™zyka polskiego fragment „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Z twórczoÅ›ciÄ… naszego Noblisty gimnazjaliÅ›ci zetknÄ™li siÄ™ po raz pierwszy, kiedy zaczynali naukÄ™ w szkole. Po omówieniu lektury „Krzyżacy” przenieÅ›li siÄ™ na lekcjach jÄ™zyka polskiego w czasy Å›redniowiecza, aby sprawdzić jak czuÅ‚a siÄ™ Danusia, nakrywajÄ…c gÅ‚owÄ™ Zbyszka nałęczkÄ…, czy Jurand, kiedy zostaÅ‚ pojmany i okaleczony przez Krzyżaków.
Zadaniem uczniów było odegranie scenki ukazującej jeden z obyczajów rycerskich, napisanie scenariusza oraz wykonanie kostiumów. Jury, składające się z wybranych członków każdej z klas, według ustalonych wcześniej kryteriów oceniało występy kolegów.
Uczniowie spisali się znakomicie, wykazali się niebywałym zaangażowaniem i pomysłowością, a co najważniejsze, świetnie się bawili, nagradzając występ każdej z grup brawami!
Koordynatorem działań młodych artystów była p. Małgorzata Bryda.
3a







3b








3c



